loading...
دانلود فیلم های 2017
تبلیغات محیطی
reza بازدید : 1104 نظرات (1)

انیمیشن رستم و سهراب

posterrostamvasohrab

سال تولید : ۱۳۹۳

ژانر : انیمیشن

محصول : ایران

کارگردان : کیانوش دالوند

بازیگران : —

خلاصه داستان :فیلم رستم و سهرابدر گذشته های دور جهان در صلح و آرامش بود و دلهای مردم لبریز از محبت و شادی ! اما به ناگهان خورشید محبت در سرزمین توران غروب کرد و از دل تاریکی ها پادشاهی مستبد و حیله گر برخاست که رویای حکومت بر جهان را در سر داشت.او با شعله ور کردن آتش جنگ و خونریزی آرام آرام همه سرزمین های دور و نزدیک را به چنگ آورد. نام این پادشاه تاریکی افراسیاب بود. افراسیاب برای آنکه قدرتش را به دنیا نشان دهد ، باید بزرگترین و متمدن ترین سرزمین آنزمان یعنی ایران را فتح میکرد ، اما او برای رسیدن به این آرزو با مشکلی بزرگ مواجه بود. پهلوانی ایرانی که همواره افراسیاب را در نقشه های شیطانی اش ناکام میگذاشت و همچون سدی نیرومند در برابر او و لشکریان اهریمن صفتش می ایستاد…

نیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» به کارگردانی کیانوش دالوند از 7 دی ماه بدون سرگروه اکران عمومی شد. انیمیشن (پویا نمایی) «رستم و سهراب» در بازار و جشنواره فیلم کن، هفته فیلم‌های ایرانی ایتالیا(رم)، لهستان و ... شرکت کرده است. روزنامه "variety" و مجله "انیمیشن" تبحر ایرانیان را در ساخت و پرداخت این انیمیشن (پویا نمایی) ستودند. ماجرای رستم و سهراب با نگاهی متفاوت و نو به افسانه مزبور در قالب یک فیلم سینمایی بلند و جذاب تولید شده است. پروسه تولید این انیمیشن ملی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ به طول انجامید. انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» محصول مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و استودیو انیمیشن آریا (برادران دالوند) است و پخش آن به عهده فیلمیران است.

 

خلاصه انیمیشن «رستم و سهراب»:

در گذشته های دور جهان در صلح و آرامش بود و دلهای مردم لبریز از محبت و شادی ! اما به ناگهان خورشید محبت در  سرزمین توران غروب کرد و از دل تاریکی ها پادشاهی مستبد و حیله گر برخاست که رویای حکومت بر جهان را در سر داشت.او با شعله ور کردن آتش جنگ و خونریزی آرام  آرام همه سرزمین های دور و نزدیک را به چنگ آورد. نام این پادشاه تاریکی افراسیاب بود. افراسیاب برای آنکه قدرتش را به دنیا نشان دهد ، باید بزرگترین و متمدن ترین سرزمین آنزمان یعنی ایران را فتح میکرد  ، اما او برای رسیدن به این آرزو با مشکلی بزرگ مواجه بود. پهلوانی ایرانی که همواره افراسیاب را در نقشه های شیطانی اش ناکام میگذاشت و همچون سدی نیرومند در برابر او و لشکریان اهریمن صفتش می ایستاد...

عوامل انیمیشن «رستم و سهراب»:

کارگردان: کیانوش دالوند/ تهیه کننده داریوش دالوند/ موسیقی: الیزا ایپ و آکادمی موسیقی موتزارت/ سرپرست گویندگان: محمدرضا علیمردانی/ صداپیشه شخصیت سهراب: مجید حبیبی

عکس های انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب»:

 

رستم در انیمیشن رستم و سهراب

 

تهمینه در انیمیشن رستم و سهراب

 

رستم و سهراب

 

رستم و تهمینه در انیمیشن رستم و سهراب

 

سهراب شاهنامه فردوسی

  

حواشی «رستم و سهراب»:

انیمیشن (پویا نمایی) «رستم و سهراب»حدود دو سال است که آماده اکران می باشد، اما هر بار به دلیلی اکران نشد.

انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» در روسیه  (مسکو ) به مدت سه هفته در 50 سینما اکران شد. «رستم و سهراب» در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به نمایش در آمده و به فروشی بالای ۱۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است.

لوازم التحریر و عروسک های رستم، سهراب و تهمینه وارد بازار شده است.

اکران انیمیشن (پویا نمایی) «رستم و سهراب» در پایتخت انیمیشن ایران(بروجرد) بعد از گذشت حدود ۱۰ روز، رکورد فروش را در سینما فلسطین بروجرد زد و این برای اولین بار بود که اکران یک فیلم تنها از یک شهرستان و با یک سینما آغاز شد.

مجله انیمیشن (یکی از معتبرترین نشریات انیمیشن دنیا) در ویژه‌نامه بازار فیلم کن خود طی دو صفحه با عنوان «حماسه پارسی» نوشت: (منبع: خانه انیمیشن)

"شاهنامه، اثر کلاسیک قرن یازدهم که توسط شاعر ایرانی فردوسی به نثر درآمده، الهام بخش انیمیشن سه بعدی جدید «رستم و سهراب» است. برای ساخت این فیلم که کارگردانی آن برعهده کیانوش دالوند است، حدود 100 نفر درگیر بودند. این اثر در شهر بروجرد (غرب ایران) که به تازگی بطور رسمی پایتخت انیمیشن ایران نام گرفته، تولید شده است."

کیانوش دالوند نشست خبری انیمیشن «رستم و سهراب» گفت:

"اما اگر بخواهیم بچه‌های ما مدل موهای خود  را از روی "بن تن" بر ندارند و هویت داشته باشند نیاز است که این طور نگاه نکنیم ؛جامعه‌ای موفق و رو به جلو و پیشرفت است که قهرمان داشته باشد. اگر در جامعه‌ای قهرمانانش از بین برود دیگر روبه جلو حرکت نخواهد کرد."

هزینه کل فیلم انیمیشن «رستم و سهراب» یک میلیارد تومان همراه با 230 هزار دلار شده است.

داریوش دالوند تهیه کننده انیمیشن (پویا نمایی) «رستم و سهراب» با بیان اینکه یک درد و دل کلی را می‌خواهد مطرح کند، گفت:

"سینمای ما مثل همیشه در بعد تجارت عقب افتاده و کهنه عمل می‌کند. انیمیشن در تمام دنیا به موتور سینمایی دنیا تبدیل شده است حتی در کشورهایی مثل هند دولت مستقیما دخالت کرده است و خواسته است که بعضی از کمپانی‌های خصوصی به تولید انیمیشن بپردازند.  در این اثر فقط چون اسم انیمیشن دارد مورد بی مهری قرار گرفته است. انیمیشن چیزی از سینما کم ندارد اما ما حتی در جشنواره‌هایی مثل فیلم کودک اصفهان هم آن را به حاشیه می‌بریم. اینکه تاریخ اکران این انیمیشن هم جابه جا شد به دلیل وجود همین نگاه است. ما به انیمیشن به عنوان یک اسباب بازی کودک در سطح بسیار پایین نگاه می‌کنیم و متوجه نیستیم که دنیا چطور با انیمیشن تجارت می‌کند و عقاید خود را به خورد دیگران می دهدخوشبختانه رهبر معظم انقلاب هم تاکید داشته اند که از شخصیت های ملی حمایت شود و حالا با این تاکیدات باید حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد."

برای ساخت انیمیشن (پویا نمایی) «رستم و سهراب» از چهار مشاور هالیوودی کمک گرفته شده است.

 

پشت صحنه انیمیشن «رستم و سهراب»:

 

 

پوسترهای انیمیشن «رستم و سهراب»:

 

posterrostamvasohrab

 

پوستر انیمیشن رستم  و سهراب

 

آنونس انیمیشن «رستم و سهراب»:

 

 

آنونس بین المللی انیمیشن «رستم و سهراب»:

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علیرضا در تاریخ 1394/08/06 و 0:03 دقیقه ارسال شده است

ببخشید فیلم شاه عقرب The Scorpion King رو هم قرار می دید
پاسخ : قرار گرفت.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بک لینک