loading...
دانلود فیلم های 2017
تبلیغات محیطی
reza بازدید : 470 نظرات (0)
Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet

 

چندی پیش بررسی کامل گلکسی اس ۶ سامسونگ را در فارنت خواندید اما اس ۶ تنها پرچمدار سامسونگ نبود که در آخرین رویداد بزرگ سامسونگ رونمایی شده بود و سامسونگ برای قدرت‌نمایی بیشتر در بازار گلکسی اس ۶ اج را نیز رونمایی کرده بود که در واقع باید آن را تکمیل‌کننده خانواده اج دانست که با گلکسی نوت ۴ اج آغاز شده بود.

گلکسی نوت ۴ اج اگرچه اولین عضو خانواده اج سامسونگ بود اما گلکسی اس ۶ اج لقب اولین گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش خمیده از دو سمت را به خود اختصاص داد تا سامسونگ با تولید این دستگاه نه‌تنها گوشی هوشمندی قدرتمند بلکه یک دستگاه با طراحی زیبا را روانه بازار کرد.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-01

اگرچه این دستگاه هوشمند در مقایسه با نسخه معمولی گلکسی اس۶ از قیمت بالاتری برخوردار است اما هر دو دستگاه از مشخصه‌های سخت‌افزاری تقریبا یکسانی بهره می‌برند. با توجه به این موضوع در این مطلب از بررسی مجدد بخش‌های یکسان دو پرچمدار سامسونگ یعنی نمایشگر، رابط کاربری و دوربین خودداری خواهیم کرد و برای بررسی کامل این بخش‌ها بهتر است بررسی گلکسی اس ۶ سامسونگ در فارنت را بخوانید. ضمنا بررسی کامل دوربین گلکسی اس ۶ انجام داده‌ایم که مطمئنا جذابیت بیشتری برای شما خواهد داشت.

طراحی گلکسی اس ۶ اج

اس۶ اج از ضخامت ۷ میلی‌متری بهره می‌برد که در مقایسه با اس۶، تقریبا ۰.۲ میلی‌متر بیشتر است و البته وزن این دستگاه با ۱۳۲ گرم از اس ۶ با ۱۳۸ گرم وزن، ۶ گرم سبک‌تر است.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-02

معمولا در مدت بررسی تمام گوشی‌های هوشمندی که در اختیار فارنت قرار می‌گیرد سعی می‌کنیم آن را در استفاده روزانه تجربه کنیم بیراه نیست بگوئیم که برای تجربه حس دیگران در خصوص گوشی در هر جمعی وقتی ان را بلافاصله روی میز گذاشتیم توجه دیگران را جلب کرده و حس کنجکاوی آنان را تحریک می‌کرد. با قراردادن گلکسی اس۶ اج بر روی میز علاقمند خواهید بود تا دقایق زیادی را به این دستگاه هوشمند خیره شوید. صفحه‌نمایش خمیده و بهره‌گیری از متریال با کیفیت عالی و فریم فلزی، چشم هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-03

شاید در نگاه اول همانند گلکسی اس ۶ به مشابهت‌هایی با طراحی به‌کارگرفته شده در آیفون ۶ اپل بربخوریم اما شباهت‌هایی مانند مکان یکسان ورودی هدفون، درگاه یو‌اس‌بی و حتی ظاهر اسپیکر دستگاه نمی‌توانند زیبایی خیره‌کننده این دستگاه را به لطف دو لبه خمیده آن تحت تاثیر قرار دهند.

با توجه به بهره‌گیری از صفحه‌نمایش خمیده، فضایی برای بهره‌گیری در جهت تعبیه ورودی سیم‌کارت باقی نمانده و همین مسئله سامسونگ را مجبور کرده تا به‌ناچار بدین منظور از قسمت بالایی دستگاه و در مجاورت قسمت مربوط به درگاه اینفرارد استفاده کند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-04

قسمت پشتی دستگاه تقریبا هیچ تفاوتی با گلکسی اس ۶ ندارد و مطمئنا اگر دو دستگاه را با همین حالت در کنار هم ببینید به همین راحتی قادر به شناسایی انها نخواهید بود. قاب پشتی گلکسی اس ۶ اج برخلاف قسمت جلویی آن مانند گلکسی اس ۶ کاملا صاف بوده که احتمال سر خوردن آن را افزایش می‌دهد اما استفاده از فریم فلزی در دورتادور این دستگاه، به همان اندازه به نگه‌داشتن این دستگاه در دست کمک می‌کند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-11

اگرچه هیچ کاربری به مدت طولانی به پشت دستگاه خود نگاه نمی‌کند اما بهره‌گیری از طراحی ساده و خالی از ایده و همچنین وجود لنز بیرون‌زده دوربین باعث شده در قسمت پشتی دستگاه هیچ نمایشی از خلاقیت در طراحی دیده نشود.

گلکسی اس۶ اج در رنگ‌های سفید، سیاه، طلایی و سبز روانه بازار خواهد شد. کلید هوم سنتی سامسونگ همچنان در دو دستگاه گلکسی اس۶ و اس۶ اج دیده می‌شود اما سیستم تشخیص اثر انگشت تا حد زیادی بهبود یافته است.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-09

البته تا اینجای کار دو لبه خمیده این صفحه نمایش شاید از نظر شما به هیچ کاری نیاید اما سامسونگ سعی کرده با استفاده از تجربه گلکسی نوت ۴ اج از این لبه‌ها کمال استفاده را ببرد که البته به نظر می‌رسد هنوز جا برای کار بسیار دارد اما در هر صورت اگر می‌خواهید تمام قابلیت‌های این لبه‌ها را بدانید حتما مطلب تمام قابلیت‌های لبه‌های خمیده گلکسی اس ۶ اج در فارنت را بخوانید.

باتری گلکسی اس ۶ اج

گلکسی اس ۶ اج از باتری ۲۶۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی در مقایسه با باتری ۲۵۵۰ میلی‌آمپرساعتی اس ۶ بهره می‌برد که شاهد افزایش ۵۰ میلی‌امپری در آن هستیم. همانطور که می‌دانید این ظرفیت باتری ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت کمتر از گلکسی اس ۵ است و این موضوع باعث می‌شود در نگاه اول حداقل روی کاغذ با شک و شبهه‌هایی در زمینه عملکرد باتری روبرو شویم. مخصوصا وقتی نگاهی به سایر مشخصات فنی گلکسی اس ۶ اج می‌اندازیم و با صفحه‌نمایش با رزولوشن بالا و پردازنده قدرتمند روبرو می‌شویم این شک و شبهه‌ها در خصوص عملکرد باتری دستگاه را بیشتر می‌کند. اوضاع وقتی بحرانی‌تر می‌شود که با عدم امکان تعویض باتری دستگاه روبرو می‌شویم.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-08

اگر چه پاسخ سامسونگ به این شک و شبهه‌ها، استفاده کم گلکسی اس۶ اج از باتری در زمان‌ استندبای دستگاه و همچنین بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع است که با استفاده از ان گلکسی اس۶ اج تا ۱.۵ برابر سریع‌تر از دیگر مدل‌های سری گلکسی اس شارژ شده و با ده دقیقه شارژ می‌توانید به مدت ۴ ساعت از آن استفاده کنید. مدنظر داشته باشید که به‌منظور بهره‌گیری از این قابلیت باید از شارژر مخصوص آن بهره ببرید. همچنین به عنوان جایگزینی ایده‌آل می‌توانید از قابلیت شارژ بی‌سیم اس۶ اج که سازگاری زیادی با اکثر پدهای شارژ موجود در بازار دارد استفاده کنید.

برای پی بردن به ادعای سامسونگ در زمینه شارژ باتری گلکسی اس ۶ سامسونگ به آزمایش بر روی ان پرداختیم تا به یک نتیجه واقعی در این زمینه دست پیدا کنیم. نتیجه بررسی‌های ما نشان داد که ۵۰ میلی‌امپر ساعت بیشتر در باتری گلکسی اس ۶، همانطور که می‌شد انتظار داشت تغییر محسوسی در عملکرد باتری دستگاه ایجاد نکرده است و شاهد عملکردی تقریبا یکسان در هر دو دستگاه بودیم.

همانند آزمایش باتری گلکسی اس ۶ این بار نیز یک ویدئو فول اچ‌دی را به طور مداوم به نمایش گذاشتیم که گلکسی اس ۶ اج با باتری ۱۰۰ درصد تقریبا ۱۲ ساعت را برای پایان عمر شارژ باتری خود تحمل کرد. با شارژ کامل باتری گلکسی اس۶ اج می‌توانید برای یک روز کامل پرمشغله بر روی آن حساب کنید اما کاربرانی که بی‌وقفه از دستگاه هوشمند خود استفاده می‌کنند باید نیم‌نگاهی هم به قابلیت ذخیره باتری و بهره‌گیری از تکنولوژی شارژ سریع (شارژ کامل در ۷۰ دقیقه) نیز داشته باشند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-10

کارآیی و عملکرد گلکسی اس ۶ اج

اگر در ابتدای مطلب می‌گفتیم که برای بررسی کارآیی و عملکرد گلکسی اس ۶ اج به بررسی گلکسی اس ۶ در فارنت مراجعه کنید چندان بیراه نگفته بودیم چون بررسی های ما نشان داد که گلکسی اس ۶ اج تقریبا از عملکردی مشابه گلکسی اس ۶ در آزمایش‌های رایج ما برخوردار بود این موضوع دور از انتظار نبود چون هر دو دستگاه از پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ و حافظه رم ۳ گیگابایتی DDR4 برخوردار هستند.

نتایج بنچمارک‌های نرم‌افزاری انجام شده بر روی گلکسی اس ۶ اج را در مقایسه با گلکسی اس ۶ می‌توانید در جدول زیر ببینید.

Samsung Galaxy S6 Benchmark | Create infographics

 

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-12

نتیجه‌گیری

دوباره مانند گلکسی اس ۶ عدم امکان بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی و عدم دسترسی آسان به باتری، راحت نبودن در هنگام نگه‌داشتن آن در دست و همچنین حذف استانداردهایی مانند مقاومت در برابر آب و گردوغبار از جمله نقاط منفی قابل توجه در گلکسی اس ۶ اج هستند مخصوصا که در کالبدشکافی‌های انجام شده تعویض باتری دستگاه از جمله کارهای سخت و هزینه‌بر در تعمیر آن ذکر شده است.

اما بهتر است به سراغ نقاط قوت دستگاه برویم که می‌توان آن را در این کلمه خلاصه کرد: طراحی! با نگاه به قسمت جلویی دستگاه باید اذعان نمود شاهد یکی از زیباترین دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار هستیم. بهره‌گیری از صفحه‌نمایش QHD به نمایش بهتر محتویات صفحه‌نمایش منجرشده و در زمینه کارایی نیز شاهد بهینه‌سازی حداکثری انجام‌شده بر روی رابط کاربری تاچ‌ویز هستیم. دوربین گلکسی اس۶ اج نیز عکس‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌کند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-13

گلکسی اس ۶ اج ۱۰۰ دلار بالاتر از گلکسی اس ۶ قیمت‌گذاری شده و این موضوع این پیش‌بینی را تقریبا حتمی می‌کند که فروش کمتری را نسبت به نسخه عادی تجربه خواهد کرد اگر چه برخی گزارش‌ها تقریبا حتی بودن این پیش‌بینی را با تردید مواجه می‌کند. در هر صورت باید با خواند مقایسه هر دو گوشی خودتان به پاسخ این سوال برسید که آیا این دو لبه خمیده که به طراحی زیباتر دستگاه منجر شده ارزش این قیمت اضافه‌تر را دارد یا خیر!

اما اگر کاربر گلکسی اس ۵ هستید و می‌خواهید سراغ گلکسی اس ۶ یا گلکسی اس ۶ اج بروید خواندن مطلب آیا گلکسی اس ۵ خود را به گلکسی اس ۶ ارتقا دهیم را به شما توصیه می‌کنیم.

در هر صورت به عنوان کلام آخر می‌توان گفت استفاده از این نوع طراحی در پرچمدار سامسونگ قابل تقدیر است اگر چه می‌توان انتظار قابلیت‌ها و عملکردهای بیشتری از این لبه‌های خمیده داشت تا چیزی به جز طراحی زیباتر، ارزش هزینه بیشتر را داشته باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بک لینک